fbpx
Πρωτάθλημα Ρομποτικής 2019 2019-12-11T22:16:04+00:00

Πρωτάθλημα Ρομποτικής 2019

Πίστες – Κανόνες

Εξοπλισμός

Δεν υπάρχει περιορισμός στους κινητήρες στους αισθητήρες ή στον επεξεργαστή που θα χρησιμοποιηθεί. Η κατασκευή μπορεί να είναι από οποιοδήποτε δομικό υλικό, είτε αυτό είναι πλαστικό, είτε ξύλο, είτε με Lego ή οτιδήποτε άλλο σας διευκολύνει. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν λαστιχάκια ή οποιουδήποτε είδους αυτοκόλλητες ταινίες. Απαγορεύεται όμως να υπάρχει οτιδήποτε προσυναρμολογημένο κατά την εκκίνηση του αγώνα, όπως επίσης απαγορεύεται η χρήση οδηγιών.

Πρόγραμμα

Κάθε αγωνιστική διαρκεί 3 ώρες στο σύνολο. Με την ανακοίνωση των δοκιμασιών ξεκινάει και ο χρόνος. Αρχικά οι ομάδες έχουν 2 ώρες μέχρι την έναρξη του πρώτου αγωνιστικού γύρου και μπορούν να κάνουν όσες δοκιμές επιθυμούν. Μία ώρα μετά την ανακοίνωση της πίστας και ενώ οι ομάδες κάνουν ακόμα τις δοκιμές τους ανακοινώνεται το Bonus Challenge. Με το πέρας των 2 ωρών τελειώνουν οι δοκιμές του πρώτου γύρου και οι ομάδες καλούνται να κλείσουν τα laptop και να αφήσουν τα ρομπότ πάνω στο τραπέζι τους χωρίς να έχουν το δικαίωμα για περαιτέρω αλλαγές. Αφού τελειώσει ο πρώτος αγωνιστικός γύρος για όλες τις ομάδες μπορούν όλοι να ξανανοίξουν τα λάπτοπ τους και να συνεχίσουν να δουλεύουν για 30 λεπτά ακόμα μέχρι τον δεύτερο και τελευταίο αγωνιστικό γύρο. Αφού τελειώσει η μίση ώρα δοκιμών, οι ομάδες καλούνται πάλι να κλείσουν τα λάπτοπ τους και να αφήσουν τα ρομπότ στο τραπέζι τους καθώς δεν έχουν πλέον δικαίωμα για αλλαγές. Μόλις τελειώσουν όλοι τον δεύτερο αγωνιστικό τους γύρο, μπορούν οι συμμετέχοντες να αρχίσουν να μαζεύουν τον εξοπλισμό τους και να αποχωρίσουν.

Δοκιμασία/Βαθμολόγηση

Σε κάθε αγωνιστική υπάρχει μία ξεχωριστή πίστα με κάποιες διαφορετικές δοκιμασίες καθώς και μία λέξη κλειδί που ανακοινώνεται μία βδομάδα πριν την κάθε αγωνιστική και δίνει ένα μικρό στοιχείο για την πίστα. Για κάθε πίστα οι πόντοι από όλες τις δοκιμασίες είναι 80, ενώ υπάρχει και Bonus Challenge το οποίο ανακοινώνεται 60 λεπτά αφού έχει ξεκινήσει ο αγώνας και δίνει 20 πόντους ακόμα. Το συνολικό άθροισμα είναι 100 πόντοι. Υπάρχει επίσης κάθε φορά και έναν πολλαπλασιαστής ο οποίος καθορίζει σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα καθώς κυμαίνεται από 1 μέχρι 3. Το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει από τους συνολικούς πόντους που έχει μαζέψει μία ομάδα σε ένα γύρο επί τον πολλαπλασιαστή. Οπότε ένας άψογος γύρος βαθμολογείται με 300 πόντους. Σε περίπτωση που υπάρχουν ποινές προσμετρούνται στο συνολικό άθροισμα πριν από τον πολλαπλασιαστή.

Η τελική κατάταξη προκύπτει με βάση τον καλύτερο από τους 2 γύρους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας μετράει ο δεύτερος καλύτερος. Αν δύο ομάδες ισοβαθμούν και στους δύο γύρους τότε παίρνουν την ίδια θέση στην τελική κατάταξη και τους ίδιους βαθμούς. Οι βαθμοί πάνε ως εξής

1ος – 15 βαθμούς
2ος – 12 βαθμούς
3ος – 10 βαθμούς
4ος – 8 βαθμούς
5ος – 7 βαθμούς
6ος – 6 βαθμούς
7ος – 5 βαθμούς
8ος – 4 βαθμούς
9ος – 3 βαθμούς
10ος – 2 βαθμούς

Όλοι οι υπόλοιποι που διαγωνίστηκαν παίρνουν από 1 βαθμό.

Περιορισμοί/Λοιποί κανόνες

  • Το ρομπότ μπορεί να ξεκινάει από οποιοδήποτε σημείο πάνω στην πίστα.
  • Απαγορεύεται το ρομπότ να ακουμπάει κάποιο αντικείμενο της πίστας κατά την εκκίνηση.
  • Δεν υπάρχει περιορισμός στο μέγεθος του ρομπότ.
  • Πρέπει να υπάρχει μόνο ένα πρόγραμμα στο ρομπότ.
  • Δεν μετράει ο χρόνος. Ο κριτής μπορεί να διακόψει έναν γύρο αν κρίνει ότι το ρομπότ δεν μπορεί να συνεχίσει.
  • Οποιαδήποτε κλήρωση γίνεται αφού το ρομπότ έχει στηθεί στην θέση που επιθυμεί η ομάδα. Μετά την κλήρωση μπορεί να πατηθεί μόνο το κουμπί για να τρέξει το πρόγραμμα.
  • Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας! Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει μηδενισμός.
  • Καταστροφή θεωρείτε όταν ένα κομμάτι που είναι κολλημένο στην πίστα, ή δεν προορίζεται για μετακίνηση φύγει από την θέση του.
  • Σε περίπτωση καταστροφής ή εάν βγει το ρομπότ από την πίστα, σταματάει ο γύρος και μετράνε οι πόντοι που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι εκείνη την στιγμή(πιθανές ποινές).
  • Κατά τη διάρκεια του αγώνα απαγορεύεται οποιαδήποτε επικοινωνία των ομάδων με άτομα εκτός του διαγωνιστικού χώρου. Σε περίπτωση παραπτώματος υπάρχει παρατήρηση και μπορεί να φτάσει μέχρι και σε αφαίρεση βαθμών.

Όλοι οι παραπάνω κανονισμοί ισχύουν μόνο σε περίπτωση που δεν αναφέρεται κάτι διαφορετικό σε κάποια αγωνιστική. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση μπορείτε να ρωτήσετε τους κριτές την ώρα του αγώνα ή να στείλετε ένα e-mail στο info@tlc-greece.gr. Σε οποιαδήποτε περίπτωση τον τελικό λόγο τον έχει ο αρχικριτής.

Αγωνιστική 1

Μεταφορές

Στόχος σας είναι να μεταφέρετε τα 2 φορτία από την κόκκινη και τη μπλε περιοχή με τα μικρά άσπρα τετράγωνα στις περιοχές με τα μεγάλα άσπρα τετράγωνα. Επίσης, μπορείτε να ρίξετε τις 2 μπάλες από τους πύργους των πολλαπλασιαστών για έξτρα πόντους.

Αντικείμενο Προορισμός Πόντοι
Κόκκινο φορτίο Το κόκκινο φορτίο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στην άσπρη περιοχή του μεγάλου μπλε τετραγώνου +20*
Ή το κόκκινο φορτίο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στην άσπρη περιοχή του μεγάλου κόκκινου τετραγώνου +10*
Μπλε φορτίο Το μπλε φορτίο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στην άσπρη περιοχή του μεγάλου κόκκινου τετραγώνου +20*
Ή το μπλε φορτίο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στην άσπρη περιοχή του μεγάλου μπλε τετραγώνου +10*
Μετακίνηση φορτίου Το αντικείμενο βρίσκεται εντελώς εκτός της αρχικής του θέσης, αλλά εντός της πίστας +5(x2)
Ρίψη μπάλας Η μπάλα δεν είναι πάνω στον πύργο και ο πύργος δεν είναι πεσμένος +15(x2)
Πεσμένος πύργος Ο πύργος είναι πεσμένος ή εκτός θέσης -5(x2)
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

*Αν το αντικείμενο είναι σχεδόν μέσα μετράνε οι μισοί πόντοι.

Οι 2 πύργοι μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε από τις προβλεπόμενες θέσεις. Το νούμερο που αντιστοιχεί στην θέση κάθε πύργου προστίθεται στον τελικό πολλαπλασιαστή της βαθμολογίας. Σε περίπτωση που δεν τοποθετηθούν καθόλου οι πύργοι, οι 2 μπάλες μένουν πάνω στα τοιχάκια και ο πολλαπλασιαστής είναι στο 1. Η θέση των πύργων καθορίζεται από την ομάδα που διαγωνίζεται πριν από κάθε γύρο Ο ελάχιστος πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε μόνο ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge : Για +20 πόντους θα πρέπει το ρομπότ να τερματίσει αυτόνομα μέσα στην πίστα έχοντας μία μπάλα πάνω του. Η μπάλα δεν πρέπει να συγκρατείται από κάτι έτσι ώστε να μπορεί να βγει χωρίς να μετακινηθεί κάποιο κομμάτι του ρομπότ.

 Πίστα

 Κανόνες

Έξτρα Υλικό για την πίστα

Αγωνιστική 2

Ευελιξία

Στόχος σας είναι να μεταφέρετε τα 2 αντικείμενα μέσα στις πράσινες περιοχές, καθώς επίσης και να ρίξετε τους 4 τοίχους που υπάρχουν στις άκρες της πίστας.

Δοκιμασία Προορισμός Πόντοι
Αντικείμενο Το αντικείμενο βρίσκεται εντελώς μέσα στην πράσινη περιοχή +20(x2)
Το αντικείμενο ακουμπάει στην κόκκινη ή στην μπλε περιοχή +10(x2)
Τοίχος Ο τοίχος είναι πεσμένος ή εκτός θέσης +10(x4)
Καταστροφή πίστας Σε περίπτωση καταστροφής της πίστας σταματάει το ρομπότ και μετράνε οι μέχρι εκείνη την στιγμή πόντοι -10
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

Οι 4 τοίχοι μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε από τις 4 θέσεις που φαίνονται στην πιστά. Η αναγραφόμενη τιμή προστίθεται στον τελικό πολλαπλασιαστή της βαθμολογίας, εφόσον ο τοίχος δεν έχει φύγει εκτός θέσης. Ο αρχικός πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε μόνο ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge: Για +20 πόντους το ρομπότ θα πρέπει να τερματίσει αυτόνομα πατώντας πάνω σε ένα μπλε και ένα κόκκινο ορθογώνιο. Σε περίπτωση που πατάει μόνο σε ένα από τα 2 χρώματα παίρνει +10 πόντους.

 Πίστα

 Κανόνες

Παράδειγμα για πολλαπλασιαστή 1

Αγωνιστική 3

Στόχος

Στόχος σας είναι να ρίξετε τους 4 τοίχους στις γκρι περιοχές, χωρίς να ρίξετε τους 4 τοίχους στις μαύρες περιοχές. Για το πολλαπλασιαστή θα χρειαστείτε έναν μαρκαδόρο τον οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε πάνω στο ρομπότ.

Δοκιμασία Προορισμός Πόντοι
Τοίχος(Γκρι) Ο τοίχος στη γκρι περιοχή είναι πεσμένος +20(x4)
Τοίχος(Μαύρος) Ο τοίχος στη μαύρη περιοχή είναι δεν όρθιος στην θέση του -10(x4)
Καταστροφή Σε περίπτωση που ο στόχος φύγει από την θέση του -10 και STOP
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

Κόκκινο =            3

Κίτρινο =             2.5

Μπλε =                 2

Άσπρο =               1.5

Τίποτα =              1

Πρέπει να στοχεύσετε όσο το δυνατόν καλύτερα για να αυξήσετε τον πολλαπλασιαστή σας. Η τιμή του καθορίζεται από το που έχει σημαδέψει ο μαρκαδόρος σας. Εάν έχει βάψει σε πάνω από μία περιοχή μετράει η χειρότερη. Ο αρχικός πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε μόνο ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge: Για +20 πόντους το ρομπότ θα πρέπει να τερματίσει αυτόνομα και να μην ακουμπάει τίποτα άλλο εκτός από την μπλε περιοχή που βρίσκεται πριν τον στόχο. Μετράνε μόνο τα κομμάτια που ακουμπάνε στην πίστα και όχι κομμάτια που αιωρούνται.

 Πίστα

 Κανόνες


Αγωνιστική 4

Εναέριες Αποστολές

Στόχος σας είναι να μετακινήσετε τα κλιψάκια που βρίσκονται πάνω από τα βελάκια όσο το δυνατόν πιο κοντά στις κόκκινες περιοχές.

Δοκιμασία Προορισμός Πόντοι
Κλιψάκι Στην μπλε περιοχή +10(x2)
Στην πράσινη περιοχή +20(x2)
Στην κίτρινη περιοχή +30(x2)
Στην κόκκινη περιοχή +40(x2)
Καταστροφή Σε περίπτωση που καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας -10 και STOP
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

Για τον πολλαπλασιαστή θα πρέπει να μετακινήσετε το κλιψάκι που βρίσκετε στο δεξί μέρος της πίστας όσο πιο κοντά στο κέντρο. Ο πολλαπλασιαστής ορίζεται ανάλογα σε πια περιοχή θα βρίσκεται στο τέλος του αγώνα το κλιψάκι. Ο αρχικός πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε μόνο ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge: Θα ανακοινωθεί μετά την πρώτη ώρα. Η ολοκλήρωσή του προσθέτει +20 πόντους. Επεξηγείται παρακάτω.

 Πίστα

 Κανόνες

Bonus Challenge

Για τους +20 πόντους του Bonus Challenge η ομάδα πρέπει να μεταφέρει μέσα στην περιοχή με το μπλε πεντάγωνο το πυργάκι που φαίνεται στην φωτογραφία από το κέντρο της πίστας.

Η τοποθέτηση του πύργου για το Bonus Challenge είναι προαιρετική και γίνεται πριν την εκκίνηση του ρομπότ.

Αγωνιστική 5

Διαλογή

Στόχος σας είναι να μετακινήσετε τα 3 αντικείμενα από τις περιοχές που βρίσκονται, στις χρωματιστές περιοχές.

Δοκιμασία Προορισμός Πόντοι
Κόκκινο/Μπλε Εντελώς μέσα στην εσωτερική κόκκινη/μπλε περιοχή +30(x2)
Εντελώς μέσα στην κόκκινη/μπλε περιοχή +20(x2)
Μερικώς μέσα στην κόκκινη/μπλε περιοχή +10(x2)
Πράσινο Εντελώς μέσα στην πράσινη περιοχή +20
Μερικώς μέσα στην πράσινη περιοχή +10
Πτώση Σε περίπτωση που το ρομπότ βγει από την πίστα -10 και STOP
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

Η επιλογή του πολλαπλασιαστή γίνεται την ομάδα ακριβώς πριν ξεκινήσει το ρομπότ να αγωνίζεται. Υπάρχουν 3 επιλογές με ελάχιστο το 1 και μέγιστο το 3.

Πολλαπλασιαστής 1:  Το κόκκινο τοποθετείται στην θέση 1 το πράσινο στην θέση 2 και το μπλε στην θέση 3.

Πολλαπλασιαστής 2:  Το πράσινο τοποθετείται στην θέση 2 και γίνεται κλήρωση για τις θέσεις 1 και 3.

Πολλαπλασιαστής 3:  Γίνεται κλήρωση και για τις 3 θέσεις.

Το ρομπότ τοποθετείται πριν την κλήρωση στην αρχική θέση που επιθυμεί η ομάδα. Μετά την κλήρωση επιτρέπεται να πατηθεί μόνο το κουμπί για να ξεκινήσει το ρομπότ.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε ΑΥΣΤΗΡΑ μόνο ένα πρόγραμμα με όνομα “TLC”. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να πέσει από το τραπέζι, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge: Για +20 πόντους το ρομπότ θα πρέπει να τερματίσει αυτόνομα και να μην ακουμπάει σε άσπρο σημείο της πίστας.

 Πίστα

 Κανόνες

Αγωνιστική 6

Ρολόι

Στόχος σας είναι να μετακινήσετε τα 4 αντικείμενα στις αντίστοιχες χρωματιστές περιοχές.

Δοκιμασία Προορισμός Πόντοι
Μετακίνηση Εντελώς μέσα στην χρωματική περιοχή που αντιστοιχεί το αντικείμενο. +20(x4)
Το αντικείμενο βρίσκεται εντελώς εκτός της αρχικής του θέσης. +10(x4)
Καταστροφή Σε περίπτωση που το ρομπότ καταστρέψει κάποιο κομμάτι της πίστας. -10 και STOP
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

Ο πολλαπλασιαστής ορίζεται ανάλογα σε πια περιοχή του ρολογιού θα βρίσκεται στο τέλος του αγώνα ο δείκτης. Οι τιμές που μπορεί να πάρει φαίνονται στην πίστα. Ο αρχικός πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3 και οι τιμές που μπορεί να πάρει φαίνονται στην πίστα (1, 1.25, 1.5, 1.75, 2, 2.25, 2.5, 2.75, 3). Σε περίπτωση αμφιβολίας μετράει το μεγαλύτερο από τα 2.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε ΑΥΣΤΗΡΑ μόνο ένα πρόγραμμα με όνομα “TLC”. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να πέσει από το τραπέζι, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge: Για +20 πόντους το ρομπότ θα πρέπει να τερματίσει αυτόνομα μέσα σε μία από τις 4 τετράγωνες περιοχές που υπάρχουν στην πίστα.

 Πίστα

 Κανόνες

Αρχική θέση δείκτη